Gjøvik kommune

Siste nytt i Gjøvik

13. august: Stor trafikk på koronatelefonen

Innbyggere som ringer koronatelefonen må regne med litt ventetid da det er stor pågang.

Koronatelefonen har mottatt nærmere 100 samtaler hver eneste dag de siste ukene - og pågangen er økende. Telefonen er et samarbeid mellom Gjøvik, Vestre Toten, Søndre og Nordre Land. Østre Toten har valgt å trekke seg ut. 

Gjøvik kommunes koronatelefon
Gjøvikregionen koronatelefon Åpningstid mandag til fredag Åpningstid helg
61 15 89 11 Klokken 08:30 - 11:30

Klokken 12:00 - 15:00

10:30 - 17:30

For å møte den økende trafikken, er bemanningen styrket. Det er nå opptil fire personer som besvarer telefonen. Likevel er det en del som opplever lang ventetid.

Telefonen er betjent av helsepersonell som kan svare på spørsmål om:

  • Trenger jeg å være i karantene/isolasjon?
  • Hvordan forholder jeg meg til karantene/isolasjon?
  • Trenger jeg koronaprøve?
  • Trenger jeg å kontakte lege?

Hvis du er alvorlig syk og trenger helsehjelp, kontakt legevakta 116 117. Dersom liv og helse er i fare, ring 113.