Seek'n Find

Seek'n Find er et spennende lagspill som foregår over en hel natt. Målet er å sette opp en egen leir som er vanskelig å finne, samtidig som man skal finne de andre lagene og samle merker.

Seek'n Find 2025 arrangeres fra fredag 3. oktober til lørdag 4. oktober.

Det er helt gratis å delta, og spillet avholdes uansett vær.

Frist for å melde seg på er 30. september.

Slik melder du deg på

  1. Les informasjonen og reglene på denne siden sammen med en foresatt.
  2. Sett deg ned sammen med en av dine foresatte og meld deg.
  3. Alle som skal delta må levere hvert sitt påmeldingsskjema.

Meld deg på Seek'n find

Du som er foresatt må logge inn med ID-porten. Deler av skjemaet handler om samtykke til deltakelse.

Hvem kan delta?

Alle som går på en ungdomsskole i Gjøvik kommune kan delta.

Du kan melde deg på alene eller med et lag du allerede har planlagt.

Praktisk info

Det er viktig at dere foresatte er tilgjengelig på telefon under spillet, slik at vi raskt kan komme i kontakt om noe skulle skje.

  • Oppmøtested: Øverby, på den store parkeringsplassen ved innkjøringen til Øverby skistadion.
  • Deltakerne møter opp: Fredag klokka 17:00.
  • Deltakerne kan hentes: Lørdag klokka 09:30. 

Slik foregår spillet

Regler

  • Arrangementet er rusfritt. 
  • Gå aldri alene i skogen, men alltid minimum to og to.
  • Gå aldri utenfor det avgrensede området.
  • Ikke tenn bål eller lek med ild.
  • Alle deltakere skal fysisk registrere seg i basecamp mellom klokka 23:00 og 01:00, eller om noe skjer som gjør at man må melde seg ut.
  • Vil du reise hjem underveis? Da må du komme innom basecamp og gi oss beskjed først. 
  • Ta godt vare på hverandre.
  • Vis hensyn til ferdsel i skog og mark. Husk og ta med dere all søppel til basecamp, gjerne også det dere finner på veien.

Brudd på regler fører til at vi tar kontakt med foresatte.

Basecamp

Basecamp er selve kommandosentralen for spillet. Spilledelsen, vaktlag og sanitet holder til her. Her er det alltid en eller flere ansatte ved Ung i Gjøvik (Gjøvik kommune) og frivillige.

I basecamp vil det være et stort partytelt, bål, varm drikke og mat. Her kan du slå av en prat med andre ungdommer eller voksne. Her er det også toaletter.

Alle deltakere skal fysisk registrere seg i basecamp en gang mellom klokka 23:00 og 01:00, eller om noe skjer som gjør at man må melde seg ut. Ingen må forlate spillet uten å gi beskjed til spilledelsen.

Sikkerhet

Selve området er avgrenset med skogsvei eller skogsti, og denne er merket med sperrebånd. Spillet foregår innenfor dette området. Det er ikke tillatt å krysse denne grensen. Området patruljeres.

Om noen fryser, går seg vill eller skader seg på noe vis, skal man gå til spillgrensen og forsøke å orientere seg med kartet sitt. Man kan alltid ringe spilledelsen på telefon om man trenger hjelp.

Man kan også selvsagt komme til basecamp når som helst. Husk at man må alltid gå minst to og to – aldri alene.

Politiet er gjort kjent med arrangementet.

For foreldre

Det er fint om dere hjelper til med organisering av lag og telt. Pass også på at alle har med godt med varme klær. Husk at alle deltakere må bære sin egen bagasje, inklusiv telt, så pakk heller ikke alt for mye.

Det er viktig at du er tilgjengelig på telefon i tilfelle noe skulle skje underveis.

Pakkeliste

Det er opptil hver enkelt å bestemme hva en skal ha i sekken, men vi anbefaler dette:

  • Telt til alle på laget (påbudt).
  • Støvler (eller fjellsko som tåler vann).
  • Et tørt klesskift.
  • Varme klær (ull).
  • Regntøy.
  • Votter og lue.
  • Lommelykt.
  • Sovepose og liggeunderlag.
  • Mat og drikke til et måltid (frokost).
  • Fulladet mobiltelefon (minimum en på hvert lag).
  • Snop etter eget behov.
  • Vi oppfordrer deltagere til å kamuflere og sminke seg.😁

Har du spørsmål?

Portrettbilde av  Sven Kaare

Sven Kaare Sunde

Ungdomskontakt og barnevernspedagog

Jobber med rus, musikk, ung mestring og gruppearbeid.

Telefon: 91 14 27 72
Send e-post