Seek'n Find er et spennende lagspill som foregår over en hel natt. Målet er å sette opp en egen leir som er vanskelig å finne, samtidig som man skal finne de andre lagene og samle merker.
Årets Seek'n find arrangeres fra fredag 4. oktober til lørdag 5. oktober 2024.
Det er helt gratis å delta, og spillet avholdes uansett vær.
Påmelding
- Les informasjonen og reglene på denne siden sammen med en foresatt.
- Meld på laget ditt. Du kan også melde deg på alene.
- Send inn et samtykkeskjema.
Meld på laget ditt
Alle som går på en ungdomsskole i Gjøvik kommune kan delta.
Påmeldingsfrist er 1. oktober.
Meld på laget ditt
Samtykkeskjema
For å få bli med, må en av dine foresatte fylle ut et samtykkeskjema. Alle som skal bli med må sende inn hvert sitt skjema.
Send inn samtykkeskjema (innlogging med ID-porten)
Last heller ned skjemaet på papir. (PDF, 139 kB) Skjemaet må leveres på oppmøtedagen.
Praktisk info
- Oppmøtested: Øverby, på den store parkeringsplassen ved innkjøringen til Øverby skistadion.
- Deltakerne møter opp: Fredag klokka 17:00.
- Deltakerne kan hentes: Lørdag klokka 09:30.
Slik foregår spillet
Seek`n Find er et lagspill med 4-8 personer på hvert lag. Lagene får tildelt et eget navn og et kjennemerke.
Målet er å sette opp en egen leir som er vanskelig å finne, samtidig som man skal finne de andre lagene og samle merker. De som samler flest merker vinner.
Spillet foregår på et avgrenset område, og deltakerne har ikke lov til å krysse denne grensen.
Før spillet starter får hvert lag får beskjed om hvor i skogen de skal sette opp sin leir. Da har spilledelsen kontroll på hvor alle holder til.
- Sett opp telt til alle på laget: Dere velger selv hvem som sover sammen med hvem, men det er viktig at det er plass til alle. Planlegg gjerne dette i forkant sammen med foresatte.
- Kamufler leiren: Målet med spillet er at de andre lagene ikke skal klare å finne leiren deres. Derfor må dere kamuflere og “pynte” leiren med presenning, granbar osv slik at den blir minst mulig synlig. Et tips er å unngå for mye lys og lyd.
- Heng opp lagmerket deres lett synlig i leiren. Helst på et telt. Det skal være vanskelig å finne leiren, men lett å finne merket.
Når campen deres er på plass, er målet å samle merker fra de andre lagene sine leirer.
Når dere finner en leir, må dere ta et bilde av lagets merke. Dette merket skal henge lett synlig i leiren. Et godt tips er at én på laget tar ansvaret for å lagre alle bildene. Husk å spare på strømmen.
Spillet begynner klokka 20:00. Da skal alle lag ha satt opp leiren sin, og lagmerket skal være hengt opp lett synlig.
Spillet avsluttes klokka 07:00. Da sender vi ut en sms til alle lagene. Leiren pakkes ned, og lagmerket gjemmes bort. Alle pakker sammen telt og sine personlige ting, og leirstedet skal forlates akkurat slik dere fant det. Uten søppel og andre gjenglemte saker.
Premieutdeling klokka 09:00: Vi møtes ved parkeringsplassen senest klokka 09:00, hvor vi registrerer merkene til alle lagene og har premieutdeling.
Ferdig lørdag ca klokka 09:30: Vi er ferdig, og ungdommene kan hentes.
Regler
- Arrangementet er rusfritt.
- Gå aldri alene i skogen, men alltid minimum to og to.
- Gå aldri utenfor det avgrensede området.
- Ikke tenn bål eller lek med ild.
- Alle deltakere skal fysisk registrere seg i basecamp mellom klokka 23:00 og 01:00, eller om noe skjer som gjør at man må melde seg ut.
- Vil du reise hjem underveis? Da må du komme innom basecamp og gi oss beskjed først.
- Ta godt vare på hverandre.
- Vis hensyn til ferdsel i skog og mark. Husk og ta med dere all søppel til basecamp, gjerne også det dere finner på veien.
Brudd på regler fører til at vi tar kontakt med foresatte.
Basecamp
Basecamp er selve kommandosentralen for spillet. Spilledelsen, vaktlag og sanitet holder til her. Her er det alltid en eller flere ansatte ved Ung i Gjøvik (Gjøvik kommune) og frivillige.
I basecamp vil det være et stort partytelt, bål, varm drikke og mat. Her kan du slå av en prat med andre ungdommer eller voksne. Her er det også toaletter.
Alle deltakere skal fysisk registrere seg i basecamp en gang mellom klokka 23:00 og 01:00, eller om noe skjer som gjør at man må melde seg ut. Ingen må forlate spillet uten å gi beskjed til spilledelsen.
Sikkerhet
Selve området er avgrenset med skogsvei eller skogsti, og denne er merket med sperrebånd. Spillet foregår innenfor dette området. Det er ikke tillatt å krysse denne grensen. Området patruljeres.
Om noen fryser, går seg vill eller skader seg på noe vis, skal man gå til spillgrensen og forsøke å orientere seg med kartet sitt. Man kan alltid ringe spilledelsen på telefon om man trenger hjelp.
Man kan også selvsagt komme til basecamp når som helst. Husk at man må alltid gå minst to og to – aldri alene.
Politiet er gjort kjent med arrangementet.
For foreldre
Det er fint om dere hjelper til med organisering av lag og telt. Pass også på at alle har med godt med varme klær. Husk at alle deltakere må bære sin egen bagasje, inklusiv telt, så pakk heller ikke alt for mye.
Det er viktig at du er tilgjengelig på telefon i tilfelle noe skulle skje underveis.
Pakkeliste
Det er opptil hver enkelt å bestemme hva en skal ha i sekken, men vi anbefaler dette:
- Telt til alle på laget (påbudt).
- Støvler (eller fjellsko som tåler vann).
- Et tørt klesskift.
- Varme klær (ull).
- Regntøy.
- Votter og lue.
- Lommelykt.
- Sovepose og liggeunderlag.
- Mat og drikke til et måltid (frokost).
- Fulladet mobiltelefon (minimum en på hvert lag).
- Snop etter eget behov.
- Vi oppfordrer deltagere til å kamuflere og sminke seg.😁
Har du spørsmål?
Sven Kaare Sunde
Ungdomskontakt og barnevernspedagog
Jobber med rus, musikk, ung mestring og gruppearbeid.
Telefon: 91 14 27 72
Send e-post