13 unge fastleger

Gjøvik kommune gjør nå flere grep for å bli en attraktiv kommune for unge fasteleger.

I Gjøvik har vi nå 13 unge leger som er i spesialisering i allmennmedisin. For oss er det viktig at vi tar godt vare på unge våre leger. Derfor har vi ansatt Laila Lambrecht som utdanningsansvarlig lege i kommunen. Dette er viktig tiltak for å sikre nye, unge fastleger gode spesialiseringsforløp, noe vi igjen mener vil være viktig i det videre rekrutteringsarbeidet.

Det skal både være attraktiv, godt og trygt å komme som ung fastlege til Gjøvik.

Fellessamling for legene

Tirsdag den 8. mars hadde våre unge leger, deres veiledere og Laila sin første samling samme på Gjøvik rådhus. Målet for samlingen var å bli kjent, dele erfaring og felles kompetanseheving. Målet er å få til fellessamlinger noen ganger i året for våre leger i spesialisering.