Bedre sentralbordtjeneste

Vi har gjort et grep som skal gjøre det bedre for pasientene hos Gjøvik legesenter.

Bemanningssituasjonen på sentralbordet og skranken har vært utfordrende. For at de som jobber i skranken skal få bedre tid til å håndtere de pasientene som er innom, har vi kjøpt en tjeneste som heter telemedic. Dette er et sentralbordtjeneste som gjør at du skal slippe lang ventetid. De på dette sentralbordet sitter ikke i Gjøvik, men har samme kompetanse som helsesekretærene våre.

Innkjøringsperiode

- Dette er nytt for oss, så det kan, som ved alle nye ting, oppstå situasjoner vi ikke helt har forutsett. Derfor håper vi at alle er litt ekstra tålmodige med oss de første dagene, men jeg har stor tro på at denne tjenesten vil gjøre at pasientene våre vil få bedre hjelp, sier virksomhetsleder for de kommunale legekontorene, Svanhild Hornsrud.

Hun forteller at kommunen har inngått en tre måneders avtale og vil evaluere tjenesten før de går videre med lengre avtale.

Fra besokslegen.no til helsenorge.no

Fra 7. desember vil også alle legekontorene ha fått tilbake den digitale tjenesten fra helsenorge.no i stedet for besokslegen.no. Der er det enkelt å gi beskjeder, bestille time og fornye resept.