Biri omsorgssenter er offisielt åpnet

En stolt ordfører kunne i dag endelig offisielt åpne nye Biri omsorgssenter.

Det nye omsorgssenteret er et bærekraftig bygg med spennende velferdsteknologi som gjør hverdagen til både ansatte og beboere enklere og mer effektiv.

Snoren ble klippet av ordfører Torvild Sveen i godt samarbeid med kommunalsjef Heidi Hagebakken, Per Øversveen fra Furulundens venner og statssekretær Kjersti Bjørnstad. - Klikk for stort bildeSnoren ble klippet av ordfører Torvild Sveen i godt samarbeid med kommunalsjef Heidi Hagebakken, Per Øversveen fra Furulundens venner og statssekretær Kjersti Bjørnstad.

Ikke bare et omsorgssenter

Bilde fra åpningen av Biri omsorgssenter - Klikk for stort bilde

I tillegg til omsorgsplasser kunne Pernilla Egedius (leder for forpleiningstjenesten), stolt vise frem resten av det omsorgssenteret har å by på. Senteret skal blant annet også brukes som en sosial møteplass for lokalbefolkningen, dagsenter og kafé. Senteret kan også by på kunst av blant andre Einar Sigstad, til glede for både beboere og besøkende.

Avduking av kunstverk

I forbindelse med åpningen ble også det store kunstverket utenfor inngangen avduket. Den flotte svanen er laget av kunstneren Irene Nordli.

Bilde fra åpningen av Biri omsorgssenter - Klikk for stort bildeKunstverket av Irene Nordli med avduket av ordfører Torvild Sveen og statssekretær Kjersti Bjørnstad.

Bilde fra åpningen av Biri omsorgssenter - Klikk for stort bilde

Åpningen ble avsluttet med lunsj i kaféen og underholdning med Per Øversveen.

De inviterte fikk også en innføring i velferdsteknologien som er i bruk på omsorgssenteret.

Les mer om Biri omsorgssenter.