Honnør til renholderne

Onsdag 1. juli var alle 77 renholderne i Gjøvik kommunen invitert til kakefest på Øverby for sin innsats under koronaen.

Renholderne har hatt helt ekstraordinære arbeidsdager under koronaen. Sjelden, om noen gang, har godt renhold hatt så stor betydning.
- Tusen, tusen takk for den helt ekstraordinære innsatsen dere har gitt i den veldig spesielle tida vi er inne i. Dere har gjort at vi andre kan føle oss trygge på at det er rent rundt oss. Dere har gjort at også vi andre har kunnet gå på jobb, sende unger til skole og barnehage og være trygg på at våre eldre har fått sine rom i omsorgssenterne rengjort slik de skal, sa leder for utvalget for kultur og tekniske tjenester, Kjersti Bjørnstad (Sp). Også kommunalsjef Marit Lium Dahlborg takket for den krevende jobben renholderne har stått i.
- Det er ikke første gang vi har sett at uten dere, stopper samfunnet opp, sa kommunalsjefen som overrakte alle en sommerbukett. Som seg hør og bør ble det servert både mat, kaffe, brus og kake. Hurra for de flinke renholderne våre!!