I dag ble vår kjære Solvor Sandmark hedret med Fritid for alle-prisen!

Gjennom sitt arbeid med å utvikle og styrke støttekontakttjenesten og kultur- og fritidsdeltakelse både lokalt, regionalt og nasjonalt, er hun i år én av ti i landet som får den høythengende prisen.

Ola Svendsen Narten, Solvor Sandmark og prisutdeler Anders Midtsundstad. - Klikk for stort bildeOla Svendsen Narten, Solvor Sandmark og prisutdeler Anders Midtsundstad.Prisen deles ut av NKBUF (Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser). Her er et utdrag fra juryens begrunnelse:

"Gjennom å stille spørsmål som "Hva vil du prøve?", legger hun vekt på å få frem hva personen selv ønsker. Det krever at en bygger relasjoner basert på tillit som gir den enkelte tro på egne ressurser. Dette arbeidet har hun gjennomført i nært samarbeid med gode kollegaer i Gjøvik kommune."