Ny løpebane på Gjøvik stadion!

Banemester Stian Solbakken kan med et stort smil endelig åpne porten til den nye løpebanen på Gjøvik stadion!

Banen har i løpet av våren og sommeren blitt totalrenovert og modernisert, noe som har ført til at den har vært stengt i perioder. Uheldige vær- og vindforhold har gjort at det også har tatt litt mer tid enn først anslått.

Behov for nytt dekke

Friidrettsanlegget på Gjøvik stadion ble etablert i 1997-1998 og har gjennom årene blitt godt brukt, i tillegg til å bli slitt av snøbrøyting og vedlikehold av kunstgressbanen.

Derfor ble det i styringsdokumentet og økonomiplanen for 2022 satt av 3 millioner kroner til rehabilitering av friidrettsdekket, eller løpebanen.

Stian Solbakken og Camilla Aaseth - Klikk for stort bildeBanemester Stian Solbakken og utvalgsleder Camilla Aaseth er storfornøyde med den nye løpebanen på Gjøvik stadion.

En stadion for alle

- Det er moro å få være med på å utvikle en stadion som alle i Gjøvik har et forhold til, forteller en engasjert banemester.

Solbakkens mål er å gi alle som bruker anlegget et godt inntrykk av byen, enten det er et bortelag som er her på fotballkamp, eller en skoleklasse som har friidrettsdag.

Leder i utvalg for kultur og teknisk, Camilla Aaseth, er glad for at friidretten har fått dette løftet med nytt dekke og at de slipper å løpe på et lappeteppe.

- Dette blir brukt av så mange flere enn bare SK Gjøvik-Lyn. Dette er et anlegg for hele Gjøviks befolkning, sier hun.