Trygghetsalarm Bor du alene og har behov for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner, har smerter eller føler deg utrygg kan du søke om trygghetsalarm.Hva er trygghetsalarm? Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Gjøvik kommune. Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmesykepleien som besvarer ditt anrop Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet Det monteres en nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din dørnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmen Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmenHvem kan få trygghetsalarm? Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefonSlik søker du Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.Søk om trygghetalarm Kan du ikke søke om trygghetsalarm elektronisk? Papirsøknaden finner du her.Papirskjemaet sendes til:Gjøvik kommuneHelse og omsorg - Tildeling og koordineringPostboks 6302810 GjøvikDet er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende. Les mer om saksbehandling, klage og søknadsprosessen. Hva koster det? Priser og gebyrer - Trygghetsalarm Tjeneste Pris Leie av trygghetsalarm per måned 295 kroner Installasjonsavgift - trygghetspakke 1 710 kroner Sist endret13.02.2020 12.31