Demensaksjonsuka i Gjøvik

Demensaksjonen er Nasjonalforeningen for folkehelsens årlige informasjons- og innsamlingskampanje, hvor vi setter søkelyset på demens og samler inn midler til demensforskning og lokale demensaktiviteter.

Kampanjen arrangeres i tilknytning til den internasjonale Alzheimerdagen, den 21. september.

Hva skjer i Gjøvik?

Besøk vår pop-up leilighet

På CC Gjøvik og få verdifulle tips om hvordan du kan tilrettelegge ditt hjem med hjelpemidler og velferdsteknologi for å bo lengst mulig i eget hjem. Hele uken vil eksperter fra Gjøvik kommune, Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester Innlandet (USHT), Nasjonalforeningen Gjøvik demensforening, Gjøvik brannvesen og leverandører av hjelpemidler være til stede for å svare på dine spørsmål.

Delta på vår forelesning

På våre forelesning på CC kan du lære mer om hva et demensvennlig samfunn innebærer og hvordan du som innbygger kan bidra. Torsdag 21. september fra klokka 18:00 skal fagpersoner som Liv Thorsen og Hilde Berit Hasle fra arbeidsgruppen for demensvennlig samfunn dele sin kunnskap.

Alzheimerdagen for Innlandet

På torsdag 21. september arrangeres Alzheimerdagen for Innlandet på Reinsvoll.

Bidra til en god sak

Gjøvik demensforeningen vil være til stede i kommunen hele uken med bøsser for å samle inn penger til demensforskning. I tillegg kan du støtte Nasjonalforeningen Gjøvik demensforening på Vipps. Vipps-nummeret er 502624.

Les mer om demensaksjonsuka på nasjonalforeningen.no.