eDialog - Slik sender du trygt digital post til kommunen Ved å bruke eDialog kan du være sikker på at sensitive og taushetsbelagte opplysninger blir ivaretatt på en trygg måte. Hvordan bruke eDialog? Klikk på lenken: eDialog – sikker innsending til Gjøvik kommune Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID, med mer). Nå kan du skrive i skjemaet og legge ved dokumenter. Slik fyller du ut skjemaet Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne). Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer). Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer. Kommentar: Her kan du skrive inn teksten din. Du kan laste opp vedlegg. De fleste formater kan brukes: pdf, png, jpeg, tiff, xml, text, mpeg video, mp3 eller wav-filer. Klikk på "Send". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til Gjøvik kommune. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller sms. Når trenger du ikke bruke eDialog? Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post. Hvis henvendelsen din ikke inneholder sensitive eller taushetsbelagte opplysninger. Tilgjengelighet eDialog er delvis i samsvar med kravene til universell utforming av ikt. Det er brudd på 12 av 47 krav i regelverket. Tilgjengelighetserklæring for eDialog Sist endret 31.01.2023 10.44