Søk tilskudd til inkludering av utøvere med nedsatt funksjonsevne (6-19 år)

Vi ønsker at personer med fysisk eller psykisk funksjonsnedsettelse skal få mulighet til å delta på de samme konkurranse og treningssamlingene som resten av treningsgruppa.

Hvem kan søke?

Idrettslag og friluftslivsorganisasjoner som tilrettelegger aktivitet for paraidrettsutøvere i Gjøvik kommune kan søke tilskudd.

Hva kan det søkes tilskudd til?

Det kan søkes tilskudd til dekning av utgifter til utøveres ledsager i forbindelse med deltakelse på konkurranser og treningssamlinger.

Utøver må være mellom 6 og 19 år.

Kriterier og vilkår

Søker må være et idrettslag tilsluttet Norges idrettsforbund eller en friluftslivsorganisasjon som driver aktivitetstiltak. Andre organisasjoner som har idrett eller fysisk aktivitet som hovedformål kan søke.

Følgende kriterier skal tilfredsstilles:

• Inkludering av utøvere med funksjonsnedsettelser må være forankret i et styrevedtak/årsmøte.
  • Utøveren deltar på ukentlige treninger i idrettslaget/organisasjonen.
  • Søker må ha et organisasjonsnummer.
  • Søker og/eller utøveren må være hjemmehørende i Gjøvik kommune.
  • Søker må ha fokus på økt deltagelse av parautøvere.

Dette dekkes ikke

• Drift av organisasjonens ordinære aktivitet.
  • Medlems- eller treningsavgift.

Slik søker du

Søk ved å fylle ut skjemaet under. Skjemaet krever innlogging med ID-porten.

Ha kvittering, ordrebekreftelse eller faktura klart, da det kan lastes opp direkte i søknadsskjemaet. Det kan også ettersendes.

Søk tilskudd til inkludering

Saksbehandling

Det kan søkes om tilskudd på inntil 3000 kroner per samling eller konkurranse. Støtten vurderes på grunnlag av søknad og budsjett. Det kan innvilges støtte på inntil 6000 kroner per utøver per år.

Søknader behandles fortløpende, og du kan forvente svar innen 4 uker.

Spørsmål?

Ta kontakt med fritidskonsulent Siri Syvrud.

E-post: siri.syvrud@gjovik.kommune.no