Pollenvarsel der du er - via mobilen

Nå kan innbyggerne få pollenvarsel rett inn på mobilen sin.

Både på iphone og android  kan du nå laste ned en egen pollen-app som heter Airmine Pollen. Via denne appen kan du finne den adressa du oppholder deg på i Gjøvik og se hvor mye pollen det er akkurat på det tidspunktet.

Du kan også gå inn på lenkene under der du kan finne daglige oppdateringer om hvordan pollennivåene beveger seg rundt om i kommunen. Du kan velge tidspunkt for varsler og velge hvilke arter og steder du vil ha varsel fra.

Pollenkart over Gjøvik kommune

Sjekk pollenvarsel for Gjøvik sentrum, Biri, Snertingdal og Øverby

Appen er gratis og er brukervennlig. Den har daglige oppdateringer om pollennivået i kommunen for  både or, hassel, selje, bjørk, gress, burot  og rustsopp.

Tjenesten er utviklet gjennom et pilotprosjekt sammen med oppstartsbedriften Airmine.  Gjøvik var den første kommunen som hoppet på ideen til selskapet og ble første pilotkunde.  I dag er det fem kommuner i Norge som er med i prosjektet.